- Szczegóły
-
Nadrzędna kategoria: Aktualności
-
Kategoria: Informacje
-
Opublikowano: wtorek, 12, sierpień 2014 10:46
-
Marlena Wachowska
-
Odsłony: 1011
Starosta Kołobrzeski Tomasz Tamborski przypomina, że w budynku Starostwa Powiatowego na Placu Ratuszowym 1 funkcjonuje Biuro Rzeczy Znalezionych, którego zadanie realizuje Wydział Organizacji i Spraw Społecznych. Biuro otwarte jest w godzinach pracy urzędu.
Biuro Rzeczy Znalezionych znajduje się w pokoju nr 7 Starostwa i działa w oparciu o następujące przepisy:
- ustawę z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1966r. w sprawie rzeczy znalezionych ( Dz. U. Nr 22, poz. 141, z późn. zm.),
- ustawę z dnia 18 października 2006r. o likwidacji niepodjętych depozytów (Dz. U. Nr 208, poz. 1537),
- Zarządzenie Ministra Finansów z dnia 20 listopada 1967r. w sprawie sposobu ewidencjonowania i przechowywania rzeczy znalezionych (M. P. Nr 65, poz. 312).
Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są do przechowania rzeczy znalezione, za wyjątkiem:
- rzeczy znalezionych w budynkach publicznych (innych niż Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu) lub innych pomieszczeniach otwartych dla publiczności, środkach transportu publicznego - znalazca zobowiązany jest wówczas oddać rzecz zarządcy budynku lub pomieszczenia albo zarządcy środka transportu publicznego,
- sprzętu lub ekwipunku wojskowego, amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo - nadawczej, dokumentów wojskowych (legitymacje, książeczki lub zaświadczenia wojskowe, karty powołania lub mapy wojskowe), dowodów osobistych, tymczasowych zaświadczeń tożsamości , paszportów, dokumentów podróży - znalazca powinien niezwłocznie oddać znalezioną rzecz lub dokument najbliższej jednostce Policji,
- dokumentów wojskowych wystawionych przez wojskowe komendy rejonowe - znalazca powinien niezwłocznie oddać znaleziony dokument najbliższej wojskowej komendzie uzupełnień.
Osoby poszukujące rzeczy zgubionej i zgłaszające się do Biura Rzeczy Znalezionych muszą określić: jaką rzecz (przedmiot) zastał zgubiony, opisać rzecz, charakterystyczny wygląd bądź znaki szczególne, a także przedstawić dowody stwierdzające posiadanie zagubionej rzeczy (np. dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne, własne oznaczenia bądź opis widocznych środków zużycia).
Rzeczy w Biurze Rzeczy Znalezionych przechowuje się przez okres 2 lat. Po tym czasie przechodzą na własność Skarbu Państwa.
Inne uwagi:
- Pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności oraz rzeczy mające wartość naukową lub artystyczną, które nie zostaną przez uprawnionego odebrane w ciągu roku od dnia wezwania go przez właściwy organ, a w razie niemożności wezwania - w ciągu dwóch lat od ich znalezienia, stają się własnością Skarbu Państwa.
- Inne rzeczy stają się po upływie tych samych terminów własnością znalazcy, jeżeli uczynił on zadość swoim obowiązkom; jeżeli rzeczy są przechowywane przez organ państwowy, znalazca może je odebrać za zwrotem kosztów (art. 187 Kodeksu cywilnego).
Regulamin Biura Rzeczy Znalezionych znajduje się w załączniku poniżej.
Aktualna lista rzeczy obecnie znajdujących się w Biurze umieszczona jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Obecnie w Biurze Rzeczy Znalezionych znajdują się:
- telefon komórkowy - 3 szt.
- okulary korekcyjne - 2 szt.
- kluczyki do samochodu - 1 szt.
- portfel - 1 szt.
- rower młodzieżowy (typ góral) - 2 szt.
- etui do aparatu fotograficznego - 3 szt.
- pęk kluczy - 1 szt.
informacja: Marlena Wachowska,
Rzecznik Prasowy Starosty Kołobrzego, 10.04.2014 r.