Rozpatrzono wnioski dotyczące zmiany organizacji ruchu

Obraz 016W czwartek, 2 lipca 2015 r. w Biurze Rady i Zarządu Powiatu Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu odbyło się posiedzenie zespołu zadaniowego do spraw rozpatrywania wniosków z zakresu zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych, z udziałem Starosty Kołobrzeskiego Tomasza Tamborskiego.

 

W celu poprawy bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu na drogach powiatu kołobrzeskiego, zespół zadaniowy pod przewodnictwem Starosty Kołobrzeskiego Tomasza Tamborskiego rozpatrzył następujące wnioski:
1. w sprawie wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na ul. Łopuskiego na odcinku od ul. Walki Młodych do ul. Armii Krajowej w Kołobrzegu w sezonie letnim zespół zaopiniował wniosek negatywnie. Po dokładnej analizie ruchu zdecydowano by uspokoić i wyprowadzić ruch z centrum i na tej podstawie kilka lat temu opracowano projekt docelowej organizacji ruchu.
2. w sprawie demontażu znaków strefy ograniczającej prędkość do 30km/h na ul. Wylotowej oraz ul. Klonowej w Kołobrzegu, zespół zaopiniował pozytywnie.
3. w sprawie wprowadzenia znaku B-35 na ul. Jasnej w Kołobrzegu w celu uniemożliwienia parkowania i przez to zastawiania chodnika oraz jezdni po prawej stronie drogi od ul. Żurawiej w stronę ul. Mazowieckiej zespół zaopiniował pozytywnie.
4. w sprawie umożliwienia dostawy do sklepu warzywno – owocowego na ul. Jedności Narodowej 77/2 w Kołobrzegu zespół zaopiniował pozytywnie w godzinach porannych i popołudniowych w uzgodnieniu z wnioskodawcą.
5. w sprawie wyznaczenia miejsc parkingowych na wyłączność przy ul. Wylotowej w Kołobrzegu zespół zaopiniował negatywnie z uwagi, iż miejsca postojowe mają charakter publiczny i każdy powinien mieć możliwość zaparkowania pojazdu.
6. w sprawie ustawienia lustra drogowego na ul. Starynowskiej w Kołobrzegu zespół zaopiniował negatywnie z uwagi, iż przy wyjeździe z posesji nic nie utrudnia widoczności ponadto pojazdy zjeżdżające z ronda nie są w stanie rozwinąć dużej prędkości z uwagi na profil drogi oraz krótki odcinek do zjazdu.
7. w sprawie montażu sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na ul. Starynowskiej w Kołobrzegu zespół zaopiniował negatywnie z uwagi na charakter drogi oraz natężenie ruchu drogowego nie jest zalecane montowanie sygnalizacji świetlnej. Natomiast zarządca drogi ZDP w Kołobrzegu wyraziło chęć montażu lampy doświetlającej przejście dla pieszych wraz z światłem pulsującym i po uzyskaniu środków przystąpi do realizacji zadania.
8. w sprawie parkowania pojazdów na ul. Zdrojowej w Kołobrzegu na posiedzeniu zespołu zadaniowego Urząd Miasta Kołobrzeg udzielił informacji, że po wykonaniu przebudowy ul. Towarowej, ul. Mickiewicza i ul. Zdrojowej na skrzyżowanie o ruchu okrężnym na torach zostaną ułożone płyty przejazdowe tak, że samochód będzie mógł się po nich poruszać, a miejsca parkingowe zostaną zlokalizowane po prawej stronie w śladzie istniejącego chodnika.
9. w sprawie wyłączenia z ruchu centrum miasta Kołobrzeg zespół zaopiniował negatywnie z uwagi na dużą ilość sklepów oraz lokalizację urzędów w centrum miasta. Zespół przychylił się jednak do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h obowiązującego całą dobę.
10. Zespół zajął następujące stanowisko w sprawie wniosku dotyczącego:
- parkowania pojazdów za przejściem dla pieszych na ul. Źródlanej od ul. I Armii Wojska Polskiego jest niedozwolone z uwagi na ogólne przepisy, które zabraniają parkowania w odległości 10 m od skrzyżowania oraz na zjeździe, w związku z czym nie ma potrzeby wprowadzania znaków zakazu parkowania czy ograniczenia wjazdu ww. drogę gdyż parkowanie tam może odbywać się na ogólnych przepisach,
- wyjazdu z ul. Źródlanej na ul. Kniewskiego, gdzie widoczność przesłaniają parkujące samochody w bliskiej odległości od skrzyżowania zespół uznał za zasadny i prześle ponownie wniosek do GDDKiA z prośbą o przesunięcie znaku D-18 z tabliczką KONIEC oraz zamontowanie słupków blokujących w celu poprawy widoczności.
11. w sprawie wprowadzenia znaku B-36 zespół zaopiniował negatywnie z uwagi, iż przepisy ustawy Prawo u ruchu drogowym zezwalają na zatrzymanie  i postój na poboczu w miejscu i warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia. Na ul. Wyzwolenia w Dźwirzynie na wysokości hotelu HAVET nie ma znaku zakazującego zatrzymania  i postoju dlatego postój pojazdów jest dozwolony.
12. Zespół rozpatrzył następująco wniosek w sprawie:
- ograniczenia prędkości do 40 km/h w miejscowości Nieżyn - negatywnie, aktualne ograniczenie prędkości do 50 km/h jest wystarczające i nie ma potrzeby ograniczać prędkości do 40 km/h;
- ustawienia znaków D-51 „automatyczny pomiar prędkości” w Nieżynie - negatywnie z uwagi na brak Straży Gminnej oraz urządzenia pomiarowego w gminie Siemyśl. Kontrole prędkości prowadzą organy Policji i kontrola odbywa się bez obowiązku ustawienia tych znaków.
13. ZDP w Kołobrzegu złożyło ustny wniosek o demontaż ograniczenia prędkości do 40 km/h w Charzynie, który zespół zaopiniował pozytywnie.
14. Po rozpatrzeniu wniosku mieszkańców Byszewa w sprawie zakazu ruchu pojazdów ciężarowych zespół zaopiniował negatywnie z uwagi, iż w Byszewie funkcjonują duże firmy „TRAK-BUD” oraz „LIND”, które muszą mieć możliwość dojazdu do swojej siedziby od strony drogi 3309Z.
15. Wniosek Inicjatywy Obywatelskiej Wspólnot Mieszkaniowych przy ul. Giełdowej i Placu Ratuszowym w Kołobrzegu zespół zaopiniował negatywnie. Aktualna ilość pojazdów parkujących po obu stronach jezdni ul. Giełdowej wynosi około 23 szt., po zmianie sposobu parkowania na skośny ta ilość zwiększy się do około 26 miejsc z uwagi na potrzebę wykonania pola martwego przed przejściem dla pieszych przy Hosso, ponadto większe pojazdy (busy, małe samochody dostawcze, samochody firm kurierskich) mogłyby całkowicie przyczynić się do zablokowania przejazdu ww. ulicą. Znacznie też utrudni to włączenie się pojazdów osobowych stojących za większym samochodem z powodu braku widoczności. Obecna organizacja ruchu w pasie drogowym ul. Giełdowej w Kołobrzegu jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
16. Wniosek Express Bus w sprawie likwidacji „nowego” przystanku autobusowego przy ul. Wyzwolenia w Dźwirzynie zespół zaopiniował negatywnie. Wcześniej przestanek autobusowy znajdował się w skrzyżowaniu ul. Wyzwolenia z drogą gminną i utrudniał wyjazd mieszkańcom i w znacznym stopniu ograniczał widoczność dlatego postanowiono przenieść przestanek w miejsce, uwzględnione w projekcie przebudowy drogi.
17. w sprawie nagminnego łamania przepisów przez kierowców oraz nadmiernego hałasu zespół zaopiniował pozytywnie wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h, w celu poprawy bezpieczeństwa oraz zmniejszenia hałasu pojazdów poruszających się ulicą Różaną.
18. w sprawie ustawienia znaku B-36 na ul. Krakowskiej w Kołobrzegu zespół zaopiniował negatywnie, ul. Krakowska jest drogą jednokierunkową z dopuszczonym parkowaniem na przepisach ogólnych. Wprowadzenie znaku B-36 znacznie utrudniłoby życie mieszkańcom.
19. Wniosek radnej Rady Powiatu zespół rozpatrzył następująco:
- w sprawie ułożenia płyt przejazdowych na torach na ul. Zdrojowej Urząd Miasta Kołobrzeg udzielił informacji, że po przebudowie tej drogi zostanie wykonane wypełnienie torów i pojazdy będą mogły się poruszać po torach;
- punkt w sprawie ustawienie barier przy przejściach dla pieszych należy rozpatrywać indywidualnie dla danej drogi, a nie ogólnie dla wszystkich dróg;
- ustawienie fotoradaru przy wjeździe drogą wojewódzką nr 163 do miasta Kołobrzeg zespół zaopiniował pozytywnie i wystąpi do ZZDW w Koszalinie;
- po sprecyzowaniu wniosku o ustawienie bariery na całym odcinku od miejscowości Kołobrzeg do miejscowości Podczele zespół zaopiniował negatywnie z uwagi, iż istniejący chodnik przy wjeździe do Kołobrzegu jest oddzielony pasem zieleni, a poza terenem zabudowanym nie ma chodnika w ciągu drogi krajowej.
20. Wniosek w sprawie organizacji ruchu na Radzikowo II zespół rozpatrzył następująco:
- należy pozostawić strefę ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz oznakowanie istniejących i projektowanych progów, skrzyżowania dróg mają być równorzędne;
21. Projekt organizacji ruchu na ścieżkę rowerową od ul. Bałtyckiej przez ul. Wylotową do ul. Rybackiej i dalej do ul. Bałtyckiej zespół rozpatrzył następująco:
- wyznaczyć przejście dla pieszych na ul. Bałtyckiej w Kołobrzegu przy przejeździe dla rowerów;
- przy drogach publicznych należy zlikwidować znaki A-7 i B-20 ustawione na ścieżce rowerowej;
- droga pożarowa powinna być odpowiednio oznakowana dla Straży Pożarnej oraz dla rowerzystów;
- projekt należy przedstawić do zatwierdzenia tylko w zakresie dróg publicznych.
22. Wniosek w sprawie wyłączenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Solnej – Warzelniczej – Zygmuntowskiej, ul. Solnej – Bałtyckiej – Śliwińskiego oraz ul. Europejskiej – 6 Dywizji Piechoty w Kołobrzegu zespół zaopiniował pozytywnie i wyłączenie jej może nastąpić w godzinach od 22 do 6 rano.
W posiedzeniu wzięli udział:
1. Helana Rudzis – Gruchała – Wicestarosta Kołobrzeski
2. Mirosław Tessikowski - Członek Zarządu Powiatu
3. Krystyna Strzyżewska - Przewodnicząca Komisji Komunalnej Rady Miasta Kołobrzeg,
4. Jerzy Wąsik - Naczelnik Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Kołobrzegu
5. Mirosław Kędziorski - Straż Miejska w Kołobrzegu
6. Wiesław Byczkowiak - Komenda Powiatowa Policji w Kołobrzegu
7. Karol Królikowski - Naczelnik Wydziału Komunalnego w Urzędzie Miasta Kołobrzeg
8. Agnieszka Kuśmierek - p.o. Kierownika Referatu Drogowego Urzędu Miasta Kołobrzeg
9.Magdalena Dąbrówka - Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kołobrzegu
10. Czesław Malinowski - Specjalista Zarządu Dróg Powiatowych w Kołobrzegu
11. Antoni Szarmach - Członek Stowarzyszenia Turystyki Rowerowej „Bicykl” w Kołobrzeg
12. Helena Czerniawska - Radna Rady Powiatu w Kołobrzegu
13.Adrian Andrzejewski - Podinspektor Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Kołobrzegu

 


  • Obraz 002
  • Obraz 005
  • Obraz 008
  • Obraz 016
  • Obraz 018
  • Obraz 019

Informacja opracowana na podstawie protokołu z posiedzenia

zdjęcia: LM, Biuro Rzecznika Prasowego