Nominacja dla Starostwa w ogólnopolskim plebiscycie

Baner 336x280Starosta Kołobrzeski Tomasz Tamborski z przyjemnością informuje, że nasz urząd otrzymał nominację w II Edycji prestiżowego Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu”, który odbywa się pod patronatem największego medium dla samorządów - Regioportal.pl.

Plebiscyt ma charakter ogólnopolski, a uprawnionych do startu było ponad 15 000 instytucji publicznych z 2479 gmin. Nominacji mogli urzędom udzielić lokalni dziennikarze oraz mieszkańcy. Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu, jako jedno z 1000 urzędów, otrzymało nominację.

II Edycja plebiscytu objęła zasięgiem niemal wszystkie instytucje samorządowe w Polsce. Warszawska Grupa Doradców Public Relations – organizator wydarzenia – wykluczyła z udziału tylko urzędy w 16 miastach wojewódzkich. Dzięki temu zostaną nagrodzone te urzędy miast, gmin i starostwa, które przy mniejszych środkach wykazały się ogromnym potencjałem i sumiennością w budowaniu relacji z mieszkańcami i dziennikarzami lokalnymi.

Poprzednia edycja plebiscytu została zorganizowana w 2012. Pomimo że był to tylko pilotaż przed tegorocznym wydarzeniem, to wzięło w nim udział ponad 800 urzędów. Organizatorzy ograniczyli zasięg konkursu do Mazowsza. Głosowanie odbyło się w kilku kategoriach. Wybierano Prezydenta Roku (został nim były poseł – p. Andrzej Nowakowski z Płocka), Najlepszy Burmistrz Roku na Mazowszu (laureatem był „śpiewający burmistrz” – p. Grzegorz Benedykciński z Grodziska Mazowieckiego), Starosta Roku (niestety jedyna kobieta w gronie laureatów – p. Bogumiła Więckowska z Otwocka), Wójt Roku na Mazowszu (przedsiębiorczy i nowoczesny w kierowaniu urzędem – p. Paweł Kownacki z Wieliszewa). W 2012 roku głosy mogli oddać wyłącznie dziennikarze.

W II Edycji Plebiscytu w 2014 roku nominować i głosować mogli nie tylko dziennikarze, ale również mieszkańcy. Do 9 maja br. napłynęło ponad 1000 nominacji. Był to pierwszy etap selekcji. Już 5 marca br. WGD PR poinformowało wszystkie urzędy w kraju, które dysponowały adresem e-mail i co ważne odbierały swoją pocztę elektroniczną o rozpoczęciu plebiscytu. Organizatorzy nie zachęcali urzędów do zamieszczania informacji o plebiscycie na stronach internetowych i do informowania dziennikarzy lokalnych. W ten sposób wstępnie sprawdzono system komunikacji urzędu z mieszkańcami i mediami. Nominacje trafiają więc do tych urzędów, które potrafią komunikować się ze środowiskiem lokalnym.

Przed nami drugi etap plebiscytu. Przez cały czerwiec Warszawska Grupa Doradców PR będzie zbierała głosy od dziennikarzy i mieszkańców. Spośród nominowanych już we wrześniu zostanie wybranych 50 urzędów, które otrzymają indywidualizowaną, szklaną statuetkę o wadze ponad 1 kilograma. Wręczenie tak prestiżowych i cennych nagród jest możliwe dzięki największej w Europie firmie, która produkuje trofea okolicznościowe i sportowe – Tryumf ze Stalowej Woli.

Dziękujemy Mieszkańcom oraz Dziennikarzom za nominację.


Baner 336x280 


 
informacja: Marlena Wachowska,
Rzecznik Prasowy Starosty Kołobrzeskiego, 09.06.2014 r.