Kolejne wnioski w zakresie zarządzania ruchem

obraz 018W dniu 22 września 2014 r. w Biurze Rady i Zarządu Powiatu Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu odbyło się posiedzenie zespołu zadaniowego do spraw rozpatrywania wniosków z zakresu zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych, w którym uczestniczył Starosta Kołobrzeski Tomasz Tamborski.


Na dzisiejszym spotkaniu zespół zadaniowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele Starostwa Powiatowego, Urzędu Miasta, Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Dróg Powiatowych oraz przedstawiciel Stowarzyszenia Turystyki Rowerowej „Bicykl” w Kołobrzeg rozpatrzył 16 wniosków, które w ostatnim czasie wpłynęły do Starostwa Powiatowego:
- wniosek o dopuszczenie ruchu ogólnodostępnego na ul. Katedralnej - zespół uznał za niezasadny, ponieważ organizacja ruchu wprowadzona na czas budowy nowej galerii handlowej została wprowadzona na czas określony i nie będzie docelową organizacją ruchu.
- wniosek Komisji Prawa i Porządku Publicznego i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kołobrzeg w sprawie:  
• montażu kamer monitoringu miejskiego bezpośrednio przy głównym wejściu do budynku dworca PKP – z powodu braku kompetencji zespołu, wniosek zostanie przesłany do Centrum Zarządzania Kryzysowego;
• zmiany długości czasu postoju pojazdów przed wejściem na Dworzec PKP - zespół rozpatrzył pozytywnie wydając zgodę na postój do 5 minut;
• umożliwienia wjazdu pojazdów TAXI pod znak B-1 – zespół wniosek rozpatrzył negatywnie, obecne rozwiązanie komunikacyjne umożliwia bez większych trudności przejazd ulicą Kolejową z ul. Kniewskiego w celu zawrócenia lub dojazdu do miejsc postojowych TAXI.
- wniosek złożony przez Zespół Szkół Ogólnokształcących im. M. Kopernika w sprawie zablokowania wyjeżdżania pojazdów przez chodnik na ul. Łopuskiego, czy ul. Śliwińskiego rozpatrzono pozytywnie. Słupki blokujące zostaną ustawione przez Urząd Miasta Kołobrzeg w terminie do końca I kwartału 2015 roku.
- wniosek w sprawie wyłączenia z ruchu ul. Cichej - zespół rozpatrzył negatywnie. Urząd Miasta Kołobrzeg opracowuje aktualnie projekt organizacji ruchu z zakazem parkowania po stronie lewej ulicy Cichej od ul. Morskiej. Uliczka ta ponadto funkcjonuje jako dojazd mieszkańców i zaopatrzenia oraz jako objazd w przypadku zakorkowania wjazdu do portu.
- wniosek w sprawie umożliwienia bezpłatnego parkowania na odcinku drogi Grzybowo - Dźwirzyno - zespół po zasięgnięciu opinii zarządcy drogi wniosek rozpatrzył negatywnie. Na odcinku drogi pomiędzy Grzybowem, a Dźwirzynem zlokalizowane są przy drodze dwa parkingi płatne. Z uwagi na zachowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego nie należy umożliwiać parkowania na poboczu drogi.
- wniosek mieszkańców Budzistowa w sprawie:
• wykonanie przejścia dla pieszych przy przestanku PKS w Budzistowie – zespół rozpatrzył pozytywnie, wykonaniem zajmie się ZDP w Kołobrzegu;
•  wykonania przejść dla pieszych przy ul. Bukowej i ul. Lipowej – zespół zaopiniował negatywnie, piesi chodzą jezdnią dróg gminnych, na których nie ma chodników, dodatkowo przy drodze powiatowej po lewej stronie nie ma chodnika i znajdują się rowy drogowe, dlatego nie zaleca się wykonywania przejść dla pieszych w takim przypadku;
• ograniczenia prędkości do 40 km/h - zespół rozpatrzył negatywnie, zgodnie z zaleceniem Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie należy ograniczać prędkości jazdy o 10 km/h, w stosunku do prędkości obowiązującej z ogólnych przepisów;
•  objęcia kontrolą radarową odcinka ul. Kołobrzeskiej w Budzistowie  - zespół uznał za zasadny;
•  wyznaczenie linii podwójnej ciągłej na ul. Kołobrzeskiej - zespół zaopiniował negatywnie zmianę organizacji ruchu, obecne ograniczenie prędkości oraz nowo podjęte środki poprawy bezpieczeństwa nie wskazują na konieczność wprowadzenia dodatkowego oznakowania. Ponadto z danych uzyskanych z Komendy Powiatowej Policji w Kołobrzegu uzyskaliśmy informację, że w ostatnich latach na ul. Kołobrzeskiej w Budzistowie nie było żadnych zdarzeń drogowych.
- wniosek  w sprawie oznakowania skrzyżowania w miejscowości Miechęcino Górne - zespół rozpatrzył go negatywnie. Droga powiatowa jest drogą gruntową i zgodnie z przepisami nie oznakowuje się pierwszeństwa przejazdu na drogach gruntowych.
- wniosek w sprawie podcięcia gałęzi przesłaniających widoczność na ul. Gryfitów w Kołobrzegu - zespół rozpatrzył pozytywnie, podcinka zostanie wykonana przez zarządcę tej drogi tj. Urząd Miasta Kołobrzeg.
- wnioskiem w sprawie wyjazdu z ul. Źródlanej na ul. Kniewskiego, gdzie widoczność przesłaniają parkujące samochody w bliskiej odległości od skrzyżowania - zespół uznał za zasadny i prześle wniosek do GDDKiA z prośbą o przesunięcie znaku D-18 z tabliczką KONIEC oraz zamontowanie słupków blokujących w celu poprawy widoczności.
- wniosek w sprawie wprowadzenia ruchu dwukierunkowego na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Złotej -zespół ze względu, iż ten odcinek drogi należy do Spółdzielni Mieszkaniowej prześle do rozpatrzenia według kompetencji.
- wniosek w sprawie zatoki autobusowej w okolicy Zakładu Aktywności Zawodowej zespół uznał za zasadny i zobowiązał ZDP w Kołobrzegu do realizacji ww. zadania w roku 2015.
- wniosek w sprawie wycinki drzew przy przejściach dla pieszych na ul. Walki Młodych w Kołobrzegu -zespół uznał za zasadny i Urząd Miasta Kołobrzeg systematycznie będzie zaznaczał drzewa do wycinki.
- wniosek w sprawie podniesienia ograniczenia prędkości na drodze wojewódzkiej nr 163 z 50 km/h do 70 km/h na odcinku od wjazdu do miasta do mostku przy sklepie STIHL- zespół rozpatrzył negatywnie. Natomiast zasadnym wydało się podniesienie ograniczenia od wjazdu do miasta do skrzyżowania z ul. Janiska w Kołobrzegu do 60 km/h. Odpowiedni wniosek zostanie przekazany do Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.
- wniosek w sprawie przejścia do Kościoła Chrystusowego  - zespół rozpatrzył pozytywnie, mając na uwadze istniejące przejście dla pieszych przy ul. Rolnej oraz nowo powstały sklep uzgodniono lokalizację przejścia przy skrzyżowaniu z ul Spokojną w Kołobrzegu, tj. około 40 m od Kościoła Chrystusowego.
- wniosek w sprawie zalegalizowania znaku na ul. Grochowskiej - zespół zajmuje się organizacją ruchu na drogach publicznych kategorii powiatowej i gminnej, natomiast odcinek ul. Grochowskiej jest drogą wewnętrzną zarządzaną przez Urząd Miasta Kołobrzeg. Zespół prześle wniosek do rozpatrzenia według właściwości.
- po zapoznaniu się z projektem stałej organizacji ruchu na ul. Zygmuntowskiej - zespół postanowił pozostawić istniejący azyl dla pieszych oraz odsunąć miejsca postojowe przy przejściu dla pieszych w celu poprawy widoczności.
Starosta Kołobrzeski Tomasz Tamborski dziękuje mieszkańcom i wszystkich zainteresowanym za wnioski, opinie oraz propozycje usprawnień i jednocześnie przypomina, że cały czas funkcjonuje adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., na który można wysyłać swoje wnioski.

 

  • obraz 005
  • obraz 008
  • obraz 013
  • obraz 015
  • obraz 018

 


informacja i zdjęcia: Lidia Markowska
Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu, 22.09.2014 r.