Kolejne spotkanie Zespołu dot. zmian w organizacji ruchu

3We wtorek 11 grudnia 2012 r. w Biurze Rady Powiatu odbyło się spotkanie Zespołu zadaniowego ds. rozpatrywania wniosków z zakresu zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych, działającego przy Staroście Kołobrzeskim Tomaszu Tamborskim.

Zgodnie z art. 10 ust. 5 Ustawy prawo o ruchu drogowym, Starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych. Stąd przy Staroście Kołobrzeski działa specjalny Zespół, którego zadaniem jest opiniowanie i doradztwo z zakresu zarządzania ruchem na drogach.

Mając na uwadze poprawienie bezpieczeństwa i usprawnienie ruchu w powiecie, Starosta Kołobrzeski Tomasz Tamborski, co pewien czas, zwraca się do mieszkańców i wszystkich zainteresowanych podmiotów o wnioski, opinie i propozycje ewentualnych usprawnień i zmian w tym zakresie.

W oparciu o pojawiające się głosy mieszkańców i własne obserwacje, na dzisiejszym spotkaniu członkowie Zespołu wypracowali następujące wnioski i rekomendują:
- wprowadzenie dwukierunkowego ruchu na ul. Śliwińskiego do dnia 31.12.2013 r., a po tym terminie i zakończeniu inwestycji na ul. Św. Macieja oraz kolejnego etapu obwodnicy, powrót do rozmów o funkcji zamkniętej dla ruchu kołowego,
- ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych na ul. Jedności Narodowej i ul. Wolności,
- zmiana oznakowania w mieście tak, by poprowadzić kierujących pojazdy w stronę Dźwirzyna i Grzybowa przez obwodnicę,
- sprawdzenie znaków w Grzybowie i Dźwirzynie (sygnały od mieszkańców o odwróconych znakach),
- sprawdzenie ustawienia lustra oraz miejsc, w których parkują mieszkańcy przy ul. Tarnowskiego,
- wymiana potłuczonych luster na drogach powiatowych,
- zmiana oznakowania ronda przy zbiegu ulic: Solnej, Jedności Narodowej i Żurawiej,
- wyłączenie sygnalizacji na ul. VI Dywizji Piechoty po godz. 22.00,
- sprawdzenie widoczności przy wyjeździe ze szpitala w ul. Łopuskiego i ewentualne wycięcie krzewów ograniczających pole widzenia.

Protokół z obrad Zespołu wraz z powyższymi wnioskami zostanie przesłany do Urzędu Miasta. Decyzję w zakresie zmian na poszczególnych drogach muszą jeszcze podjąć ich zarządcy, a tych dot. Gminy Miasto Kołobrzeg - Prezydent Miasta Kołobrzeg.
Kolejne spotkanie zostało zaplanowane na luty 2013 roku. Do tego czasu cały czas można kierować swoje opinie i wnioski do Starosty Kołobrzeskiego Tomasza Tamborskiego osobiście w Starostwie Powiatowym w Kołobrzegu przy Placu Ratuszowym 1 w Biurze Podawczym lub przesyłać na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W skład Zespołu zadaniowego ds. rozpatrywania wniosków z zakresu zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych wchodzą:
1)  Marcin Beńko – Zastępca Naczelnika Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu,
2) Wiesław Byczkowiak – Kierownik Ogniwa Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Kołobrzegu,
3) Magdalena Dąbrówka – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kołobrzegu,
4) Mirosław Kędziorski – Komendant Straży Miejskiej w Kołobrzegu,
5) Piotr Lewandowski – Przewodniczący Komisji Komunalnej Rady Miasta Kołobrzeg,
6) Antoni Szarmach – Członek Stowarzyszenia Turystyki Rowerowej "Bicykl" w Kołobrzegu,
7) Anna Szymonowicz – Kierownik Referatu Drogowego Urzędu Miasta Kołobrzeg,
8) Jerzy Wąsik – Naczelnik Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Kołobrzegu.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 


 
informacja i zdjęcia: Marlena Wachowska,
Rzecznik Prasowy Starosty Kołobrzeskiego, 11.12.2012 r.