Projekt "Wzmocnienie Potencjału ..."

Projekt   "Wzmocnienie Potencjału Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu przez podnoszenie kompetencji jego pracowników"

W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-POKL.05.02.01-00-041/10-00 z dnia 14 stycznia 2011r. Powiat Kołobrzeski realizuje projekt pt. „ Wzmocnienie Potencjału Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu przez podnoszenie kompetencji jego pracowników„

Okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące tj. od 1 stycznia 2011r. do 31.12.2012 r.
Ogólna wartość projektu wynosi 971 624,00 zł, w tym kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej - 872 939,00 zł.

 

 

W ramach wdrażanego projektu przewidziana jest realizacja następujących działań:

1. Zorganizowanie i przeprowadzenie 5 modułów szkoleniowych dla 86 pracowników merytorycznych Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu z zakresu:

  • wykorzystania narzędzi komputerowych – szkolenia 4-dniowe zostały przeprowadzone w grupach 12 osobowych, w okresie kwiecień – czerwiec 2011 r. w Kołobrzegu. Tematyka szkolenia obejmowała znajomość programów: Open Office Writer i Open Office Calc, jak również sprawne wyszukiwanie informacji w Internecie oraz posługiwanie się programem do elektronicznego obiegu dokumentów FINN 8 SQL. Szkolenia te miały za zadanie dać pracownikom wiedzę z zakresu wykorzystywania narzędzi komputerowych stosowanych w Starostwie Powiatowym oraz usprawnić i poprawić jakość wykonywanych usług.
  • 2
  • 3
  • 4
  • stanowienia prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez organy samorządu terytorialnego – szkolenia 4-dniowe zostały przeprowadzone w grupach 12 osobowych, w okresie styczeń – marzec 2012 r. w Kołobrzegu. Szkolenia miały za zadanie uaktualnić wiedzę pracowników z zakresu: prawa miejscowego, tworzenia aktów prawnych, Stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz innych przepisów.
    • prawo001
    • prawo002
    • prawo004
  • szkolenie interpersonalne - szkolenia 4-dniowe zostały przeprowadzone w grupach 12 osobowych, w okresie wrzesień – październik 2011 r. w Lubieszynie. Szkolenia przybliżyły pracownikom tematykę dotyczącą, m. in.: asertywności w praktyce, poprawnego komunikowania się w zespole, rozwiązywania konfliktów i problemów oraz radzenia sobie z emocjami. Szkolenia miały na celu nadanie kompetencji miękkich dla pracowników oraz zbudowanie pozytywnych relacji ze współpracownikami i klientami urzędu, jak również poprawienie wizerunku urzędu.
  • szkolenie01
  • szkolenie02
  • szkolenie03

 

  • Etyczny urzędnik - etyczny urząd - szkolenie czterodniowe, przeprowadzone w grupach 12 osobowych w okresie kwiecień-czerwiec 2012 r. w Niechorzu. Pozwoliło ono na uświadomienie pracownikom zagadnień etycznych, którymi powinni kierować się urzędnicy, na których spoczywa ogromna odpowiedzialność za wszelkie podejmowane decyzje, co w konsekwencji doprowadzi do ich stosowania na co dzień. Tematyka szkolenia przybliżyła zagadnienia takie jak: „Problemy natury etycznej w działalności urzędników”, „Urzędnik doskonały, standardy postępowania pracowników samorządowych”, czy „Techniki wywierania wpływu na innych – jak je rozpoznawać i jak się przed nimi bronić”. 

    • niechorze01
    • niechorze02
    • niechorze04
  • szkolenia specjalistyczne z zakresu:
    -  zarządzania zasobami ludzkimi – szkolenia 4 dniowe, w grupach 5 i 6 osobowych zostało przeprowadzone w miesiącu wrzesień 2012 r. w Ośrodku Syrena w Mielnie. Szkolenia miało za zadanie podniesienie kompetencji miękkich kadrze kierowniczej, w celu usprawnienia zarządzania i organizację pracy podległych pracowników. Tematyka szkoleń obejmowała m.in. planowania – formułowania celów, alokacja zasobów, organizowania – strukturalny podział pracy, rodzaje schematów organizacyjnych, zatrudniania – angażowania odpowiednich ludzi na odpowiednie stanowiska, kierowania – komunikowania, motywowania, przywództwo, mentoring, coaching, kontrolowania – monitoring postępów, nadzór nad procesami.
    - ochrony środowiska i inwestycji, nieruchomości, gospodarki lokalowej i mieszkaniowej – szkolenia 2 dniowe, w grupach 5 osobowych, zostały przeprowadzone w miesiącu październik 2012 r. w Ośrodku Syrena w Mielnie. Szkolenia wpłynęły na wzmocnienie kompetencji merytorycznych biur, które ze względu na swoją specyfikę wydają najwięcej decyzji niezwykle ważnych dla  mieszkańców naszego powiatu.

 

  • kier001
  • kier002
  • kier003

2. Wdrożenie Systemu Przepływu Klientów w Wydziale Komunikacji.

System ten służy poprawie organizacji obsługi i zarządzanie nią, tak aby była maksymalnie efektywna. Rezultatami wprowadzenia systemu przepływu klientów jest większa ilość obsłużonych klientów, zredukowany czas oczekiwania, a jednocześnie utrzymanie przyjaznego środowiska zarówno dla klientów, jak i pracowników. W szczególności zredukowano stresogenne sytuacje w godzinach dużego obciążenia urzędu. Dzięki wdrożeniu systemu przepływu klientów, każdy klient może zaplanować (nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem) dzień i dokładną godzinę, o której zostanie obsłużony.

  • komunikacja01
  • komunikacja02
  • komunikacja03


3. Uruchomienie Portalu Konsultacji Społecznych.

Poprzez uruchomienie Portalu Konsultacji Społecznych Mieszkańcy Powiatu Kołobrzeskiego mają możliwość wpływania na kształtowanie się i poprawę jakości naszych usług. Każdy użytkownik Portalu może wyrazić swoją opinię i mieć wpływ na podejmowane decyzje. Stanowi on bowiem forum otwartych konsultacji społecznych z różnych dziedzin życia, ważnych dla rozwoju naszego regionu oraz lokalnej społeczności. Portal stał się ważnym instrumentem komunikacji Mieszkańców jak i Gości odwiedzających Powiat Kołobrzeski ze Starostwem, Zarządem Powiatu i Radnymi Rady Powiatu w Kołobrzegu. Każda opinia wpływa na usprawnienie wykonywania naszych ustawowych zadań.

baner konsultacje1


4. Wdrożenie systemu ISO.

Zadanie obejmuje wdrożenie systemu ISO-PN-EN ISO 9001:2009 przez firmę zewnętrzną oraz uzyskanie certyfikatu ISO. Pozwoli to na ujednolicenie procedur, perfekcyjne określenie zadań i obowiązków poszczególnych Wydziałów/Biur, co w konsekwencji znacznie wpłynie na poprawę funkcjonowania urzędu i zadowolenie klientów.

  • iso1
  • iso2
  • iso3
  • zdjecie 057
  • zdjecie 061


Założeniem głównym projektu jest podniesienie kompetencji merytorycznych u pracowników Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu oraz poprawienie funkcjonowania urzędu we wszystkich jego aspektach. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, w ramach projektu realizowanego z PO KL, ma przyczynić się do wzrostu efektywności funkcjonowania administracji szczebla lokalnego i regionalnego, w tym przede wszystkim wzrostu jakości usług publicznych świadczonych przez urząd.