Sprawozdawcza Komisja Bezpieczeństwa i Porządku

zdjecie 001We wtorek 15 stycznia 2013 roku w Biurze Rady i Zarządu Powiatu w Kołobrzegu odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, której przewodniczył Starosta Kołobrzeski Tomasz Tamborski.

Głównym tematem spotkania było przygotowanie sprawozdania z działalności Komisji za rok 2012, które zostanie złożone Radzie Powiatu w Kołobrzegu. Na posiedzeniu przedstawiciele poszczególnych służb składali informacje ze swojej działalności w roku ubiegłym oraz przekazywali materiały z działalności powiatowych inspekcji, służb i straży do sprawozdania zbiorczego. Zarówno policja jak i straż pożarna informowały o spadku zdarzeń w roku 2012. Ponadto Komisja kontynuowała przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, który ma być ostatecznie przyjęty w marcu 2013 roku. Rozmawiano również o głośnym ostatnio temacie fotoradarów w Polsce i ich skuteczności w naszym powiecie.

Komisja działa na podstawie art. 38 a. Ustawy o samorządzie powiatowym, który stanowi, że powołuje się Komisję Bezpieczeństwa i porządku w celu realizacji zadań Starosty Kołobrzeskiego Tomasza Tamborskiego w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Do zadań komisji należy:
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2) opiniowanie pracy policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań,
7) opiniowanie zleconych przez starostę zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

W skład komisji wedle ustawy wchodzą:
1) Starosta jako przewodniczący komisji,
2) dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu,
3) trzy osoby powołane przez Starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
4) dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego policji,
5) w pracach komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego,
6) Starosta może powołać do udziału w pracach komisji także funkcjonariuszy i pracowników innych niż policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.

Kadencja komisji trwa 3 lata.

W dzisiejszym posiedzeniu uczestniczyli m.in.: Komendant Powiatowy Policji Waldemar Trzciński oraz nadkom. Łukasz Chruściel, Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej Mieczysław Burzyński, przedstawiciele Straży Granicznej, Prokurator Rejonowy Adam Kuc, Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej Barbara Hok, Powiatowy Lekarz Weterynarii Henryk Boroń oraz  Radny Rady Powiatu Łukasz Czechowski.

  • zdjecie 001
  • zdjecie 007
  • zdjecie 011
  • zdjecie 014

 


 

informacja i zdjęcia: Marlena Wachowska,
Rzecznik Prasowy Starosty Kołobrzeskiego, 15.01.2013 r.